For Things To Change, We've To Change!

03 March 2012

Kursus Kepegawaian & Teknikal oLEH KOAM

Alhamdulillah.....tamatlah sudah Kursus Kepegawaian dan Teknikal anjuran pihak Kejohanan Olahraga Amatur Malaysia (KOAM). 2 Hari kami berkampung di Dewan Tun Teja di IPG Kampus Perempuan Melayu Melaka ni....banyak ilmu pengurusan sukan peringkat antarabangsa khususnya kami pelajari 2 hari ni. Pihak KOAM kata dulu mmg. ler KOAM, tapi sekarang dah tukar jadi KOM sajer....Amatur nyer di deduct daripada KOAM tue...apa2 pun mmg special thanks lah goes to those yang anjurkan program ni...banyak acara yang aku dah tahu serba sedikit esp. acara balapan, padang, termasuklah acara jalan kaki, merentas desa dan pertandingan di dalam arena....termasuklah lontar peluru, lempar lembing, lempar cakera dan lempar tukul besi.....

Tghari rehat solat Zohor dan sambung balik pukul 2.30ptg. Erm....aku dan Nida balik bilik tadi, solat kat bilik. Cuaca memang agak panas...bawaklah kami berdua payung IPPM kaler purple tue...yang kami beli kat Koperasi IPPM. Harga RM 10 satu. Sebagai penutup program hari ni, penceramah discus soalan-soalan tahun lepas ttg. kejohanan sukan yang telah mereka terangkan kepada kami, guru-guru pelatih ni. tak silap aku 28 April 2012 akan diadakan exam bagi kelayakkan sebagai pegawai kejohanan sukan. bestnyer........aku memang harap, agar lulus exam tersebut...selagi kesihatan ada, akan aku ceburi semua bidang yaNG aku minati...lupa nak bagitau ....hari Rabu ni aku akan join IPPM Squash Club training....tak sabar rasanya....ada duit sikit nanti aku nak beli racket dan squash ball tue.....itu angan2 aku......sifati dan elia (classmates) pun nak join jugak.....insyaallah...semoga Allah kuatkan semangat aku yang mmg bersemangat waja ni...hheeee.....heeee.....berat aku 80kg woi.....bilerlah aku nak kurus ni....

tadi habis kursus, balik bilik solat Asar, siap2 kuar ke Melaka Central beli ticket. Kuar ngan Sifati dan Nida. Sebelum balik asrama, isi perut dulu ngan nasi ayam kat Restoran Sup Utara kat MC .....LEPAS tu, dapat kol dari Afzan , classmate aku ajak balik sama2....sblm balik aku ajak diorg teman aku gi Mydin jap....bukan beli apapun. aku beli ubat gigi Darlie, Kotex Panty Liner, LifeBouy dan PANADOL..habis juga dalam RM40. TU yang aku malas nak kuar2 asrama ni.....apa2pun aku happy....alhamdulillah....yang nak tergelaknya, masa balik tadi sebuah keta naik 7 org termasuk pakcik Hamzah, driver (prebet sapu) kitorg.  mana x nyer, semua besar2, cuma nida ngan sifati jer yang kecik. zila dok depan sblh driver, kat belakang, aku, afzan, elia,sifati dan nida.

lepas solat Isyak satni, aku ngan NIda pergi bilik su, classmate kitorg. tadi dia saki masa kursus,...kat bilik dia x der...wani, kawan bilik dia bgtau yang Su ngan Afzan pergi hospital. Aku harap su ok...sian dia...oklah nanti aku share lagi story.....nak sambung buat asignment Dr. Segahran jap. Esok ada kelas dia sampai pukul 12.30 hari....ni kirer direct kelas dari Isnin sampai Ahad....hukkk....huukkk...its ok..Allah tau apa2 yang tidak umatNya ketahui....

Wasalam.....

macam2 citer aku share,....

No comments:

Post a Comment